Verkkokauppa

Verkkoapteekin myynti kasvoi
Verkkoapteekin ya.fi myynti oli 21,4 miljoonaa euroa. Verkon osuus oli 6 prosenttia konsernimme myynnistä. Verkkoapteekin myynti kasvoi 5 prosenttia edellisvuodesta.
Valtakunnallisesti palveleva verkkoapteekkimme ya.fi tarjoaa laajan valikoiman reseptilääkkeitä, itsehoitolääkkeitä sekä erilaisia terveyden, hyvinvoinnin ja ihonhoidon tuotteita. Verkkoapteekin valikoimaa on vahvistettu vuoden 2022 aikana erityisesti ihonhoidon ja hiustenhoidon kategorian uusilla tuotteilla.
Nopeat ja helpot toimitukset
Verkkoapteekissa on laajasti erilaisia toimitusvaihtoehtoja, kuten kotiinkuljetus, noutoautomaatit tai nouto apteekista. Vuonna 2022 laajensimme yhteistyötä uusien toimituskumppanien kanssa kotiinkuljetuksissa ja pikatoimituksissa. Näin pystymme palvelemaan asiakkaitamme entistä helpommin ja nopeammin ympäri Suomen.
Yksi verkkoapteekin suosituimmista toimitustavoista on tilauksen nouto apteekista. Nopeuttaaksemme verkkotilausten apteekkinoutoja ja tehostaaksemme prosessejamme otimme käyttöön pakettien käsittelyautomaatteja apteekeissamme.
Entistä tarkempaa asiakaspalautetta
Uudistimme palauteprosessiamme ja aloimme kerätä verkkoapteekin asiakkailta entistä systemaattisemmin palautetta asiointikokemuksesta aina tilauksesta toimitukseen asti. Saamamme palautteen perusteella kehitämme toimintaamme vastaamaan entistä paremmin asiakkaiden toiveita.
Saimme asiakkailta palautetta ja kehitystoiveita erityisesti mobiilisovelluksestamme. Uudistimme sovelluksen taustajärjestelmän syksyllä 2022, minkä jälkeen asiointi ja ostosten tekeminen sovelluksen kautta on entistä sujuvampaa.
Henkilökohtaista palvelua myös verkossa
Asiantuntijamme neuvovat asiakkaita resepti- ja itsehoitolääkkeiden sekä muiden tuotteiden valinnassa ja käytössä chatissä joka päivä klo 7–24. Asiakas saa henkilökohtaista ja yksilöllistä palvelua aiheesta riippuen joko proviisorilta, farmaseutilta tai kosmetologilta. Vuonna 2022 chat-palvelun asiakasmäärä kasvoi merkittävästi. Kehittämällä chat- ja puhelinpalvelun prosesseja saimme lyhennettyä asiakkaiden jonotusaikaa merkittävästi ja paransimme asiakaskokemusta.