Kysy farmaseutilta tai kosmetologilta – Asiantuntijamme auttavat chatissa ja puhelimessa

Kysy farmaseutilta tai kosmetologilta – Asiantuntijamme auttavat chatissa ja puhelimessa

Mietityttääkö jokin lääkkeiden käyttöön liittyvä asia? Onko sinulla kysymys, jota arkailet esittää apteekissa? Tuottaako ihollesi sopivan hoitotuotteen löytäminen vaikeuksia? Yliopiston Apteekin chat- ja puhelinpalvelun farmaseutit ja kosmetologit auttavat kaikissa apteekkiasioissasi ja pulmissasi – vaikka keskellä yötä.

”Onkohan tämä syylä vai känsä?”

”Saako verenohennuslääkkeen kanssa syödä karpalokapseleita?”

”Mikä olisi paras aurinkovoide helposti ärsyyntyvälle iholle?”

Yliopiston Apteekin asiantuntevat ja avuliaat farmaseutit neuvovat mielellään hyllyjen välissä pähkäilevää asiakasta, mutta saat heiltä apua helposti myös silloin, kun apteekki ei ole lähettyvillä.

Kun mielessäsi on mikä tahansa lääkkeitä, terveyttä, ihonhoitoa tai apteekin tuotteita koskeva pulma tai kysymys, Yliopiston Apteekin chat- ja puhelinpalvelun farmaseutit ja kosmetologit auttavat.

Mistä löydän chatin ja puhelinpalvelun ja milloin voin ottaa yhteyttä?

  • Chat-palvelu auttaa osoitteessa ya.fi joka päivä kello 7–24. Pääset chatiin näppärästi myös Uniikki-sovelluksen kautta – olethan jo ladannut ilmaisen appin sovelluskaupastasi?
  • Jos juttelet mieluummin puhelimessa tai netti ei ole käytössäsi, myös puhelinpalvelumme auttaa samoissa kysymyksissä ja pohdinnoissa – ympäri vuorokauden. Puhelinpalvelun numero on 0300 20200.
  • Muistathan lisäksi seurata Yliopiston Apteekkia Facebookissa ja Instagramissa.

Miten Yliopiston Apteekin chat- ja puhelinpalvelu toimivat?

Voit kysyä chatissa tai puhelimitse paitsi neuvoa ja tuotesuosituksia, myös tiedustella muun muassa sähköisiin resepteihin liittyvistä asioista.

Lisäksi reseptilääkkeiden tilaaminen verkkokaupastamme hoituu aina joko chat- tai puhelinpalvelun kautta.

Monen mielestä chatin kautta tai puhelimessa on miellyttävämpi hankkia esimerkiksi intiimit reseptilääkkeet, kun keskustelu käydään kahden kesken kasvottomasti eikä apteekin ihmisvilinässä.

Chatin mukava puoli on myös se, ettei keskustelua tarvitse tarkkailla joka hetki, vaan voit irtautua siitä hetkeksi ja välissä vaikka vastata työpuheluun tai piipahtaa lastenhuoneessa.

Mistä aiheista voin kysyä?

Monet kysyvät lääkkeiden yhteisvaikutuksista, lasten lääkeannoksista sekä raskaus- ja imetysajan lääkkeidenkäytöstä. Chat-palvelussa on niin nuorten kuin muidenkin helpompi kysyä myös intiimiasioista.

Jos haluat kysyä oireistasi, farmaseutit osaavat arvioida, olisiko itsehoitolääkkeistä apua vai kannattaisiko sinun käydä lääkärillä.

Kaikki kysymykset ovat arvokkaita, eikä tyhmiä tai hassuja kysymyksiä ole. Ota siis rohkeasti yhteyttä.

Muistathan, että Yliopiston Apteekista saat asiantuntevaa apua myös ihon- ja kauneudenhoitoon liittyviin kysymyksiin. Oli sinulla sitten ihoa koskeva pulma, etsit ihotyypillesi sopivaa hoitotuotetta tai vaikka hyvää meikkivoidetta, niin kosmetologimme auttavat löytämään juuri sinulle sopivat tuotteet.

Onko chat-palvelu varmasti luotettava?

Voit luottaa Yliopiston Apteekin tietopalveluihin.

Chat-asiakaspalvelu tapahtuu suojatussa yhteydessä, ja sen kautta voit hoitaa apteekkiasiasi tietosuojasi säilyttäen.

Tietopalvelujen lähes 90 asiantuntijaa palvelevat asiakkaiden lisäksi myös lääkäreitä ja muita terveydenhuollon ammattilaisia sekä viranomaisia.

Miten chat- ja puhelinpalvelu auttavat reseptilääkkeiden tilaamisessa?

Kun tilaat chatin kautta:

Kun tilaat reseptilääkkeitä verkkokaupastamme, farmaseutti on aina chatin kautta mukana ja apunasi. Lääkkeellesi täytyy olla sähköinen resepti, ja lisäksi sinun tulee olla Uniikki-asiakas ja rekisteröitynyt verkkoapteekissamme.

Sen jälkeen avaat chat-keskustelun ja kerrot farmaseutillemme, minkä lääkkeen tarvitset. Farmaseutti siirtää ostoksen ostoskoriisi. Sen jälkeen voit joko jatkaa ostosten tekemistä verkkokaupassa tai siirtyä maksamaan lääkkeet.

Jos lääkkeiden lisäksi haluat ostaa ihonhoitotuotteita tai kosmetiikkaa ja toivot apua sopivien tuotteiden valinnassa, niin farmaseutti voi lennosta ohjata chat-keskustelun kosmetologille.

Kun tilaat puhelinpalvelun kautta:

Kun tilaat reseptilääkkeitä puhelinpalvelun kautta, sinun tulee ensin rekisteröityä verkossa ja asettaa Oma Uniikki -osiossa turvakysymys puhelintunnistautumista varten.

Tämän jälkeen voit soittaa puhelinpalveluumme 09 5420 4500 (pvm/mpm), jossa farmaseutti käsittelee lääketilauksesi ja siirtää reseptilääkkeen ostoskoriisi.

Asiakaspalvelumme palvelee vuorokauden ympäri numerossa 0300 20200 (0,69 e/min + pvm/mpm, jonotus pvm/mpm). Myös sieltä saat lääkeneuvontaa.