Pikanouto osana lääkehoitoa

Kuvittele tilanne, jossa nilkkansa murtanut henkilö menee työterveyteen, jossa lääkäri määrää hänelle sairauslomaa ja reseptilääkkeitä. Jalkaa jomottaa, työt on delegoitava eteenpäin ja särkylääkkeitäkin pitäisi ehtiä hakemaan. Voisiko jonkun näistä tehtävistä ulkoistaa? Apteekkiasioinnin voi. Tai ainakin sitä voi sujuvoittaa huomattavasti pikanoutopalvelun avulla.  

Edellä kuvatussa tilanteessa henkilö voi vielä lääkäriasemalla ollessaan tehdä reseptilääketilauksensa verkosta, ja samaan aikaan apteekkihenkilökunta jo pakkaa hänen tilaustaan valitsemassaan Yliopiston Apteekissa. Matkalla kotiin tai takaisin työpaikalle henkilö voi noutaa lääkärin määräämät lääkkeet apteekin noutoautomaatista. 

- Uusi pikanoutopalvelumme on saavuttanut suuren suosion jo muutamassa kuukaudessa. Palvelun avulla ya.fi -verkkopalvelusta ostetut lääkkeet ja muut tuotteet voi hakea Yliopiston Apteekin noutoautomaatista jo tunnin sisällä tilauksesta, sanoo Joni Kataja Yliopiston Apteekin verkkoliiketoiminnasta.

Sujuva hoitoketju lääkäristä apteekkiin 

Onnistunut lääkehoito on monen tekijän summa. Tilastojen mukaan monen lääkehoito epäonnistuu sen vuoksi, että lääkkeiden käyttäjä ei sitoudu hoitoon tai jopa jättää lääkkeet kokonaan hakematta. Yliopiston Apteekki vastaa tähän haasteeseen asiantuntevan lääkeneuvonnan ja pikanoudon avulla. 

Yliopiston Apteekin verkkopalvelussa työskentelee noin 60 farmaseuttia, jotka antavat lääkeneuvontaa jokaiselle reseptilääkkeen ostajalle chatin välityksellä klo 7–23 ja puhelinpalvelussa vuorokauden ympäri. 

- Lääkkeiden verkkokauppa on Suomessa vielä suhteellisen pientä, mutta kasvaa parhaillaan nopeasti.  Verkkokauppamme liikevaihto tuplaantui vuodessa ja olemme tällä hetkellä selkeästi Suomen suurin verkkoapteekki. Haluamme palvella asiakkaita valtakunnallisesti ja kehittää palkittua asiakaspalveluamme myös verkossa, Kataja sanoo.