Tuotemerkkisivun aineisto-ohje

Aineistojen toimitus valmiina [email protected]

Tuotemerkkisivun pääbanneri

Ajaton banneri on houkutteleva kuva brändisivulle. Bannerissa tulee olla mukana logo, brändikuva ja/tai kattava näkymä tuotevalikoimasta. Pääbannereita voi olla useampia.

Desktop:

  • Koko: 1800 x 640 px
  • Tiedostomuoto: jpg, png
  • Päätelaitteita: desktop/mobiili
  • Nimeä muodossa: tuotemerkki_paabanneri_paatelaite_vuosi esim. weleda_paabanneri_desktop_2022.png
  • Kuvan vaatimukset: tiedostokoko max 200 kt

Mobiili:

  • Koko: 780 x 680 px
  • Tiedostomuoto: jpg, png
  • Päätelaitteita: desktop/mobiili
  • Nimeä muodossa: tuotemerkki_paabanneri_paatelaite_vuosi esim. weleda_paabanneri_mobiili_2022.png
  • Kuvan vaatimukset: tiedostokoko max 100 kt

Tuotemerkin alalinjat:

Tuotemerkkisivua on mahdollista täydentää ohjauksilla alalinjoihin, jotka perustuvat esim. tuotemerkin sisäiseen tuotesarjajaotteluun. Tuotemerkkisivun ohjaukset katsotaan aina yhteistyössä YA:n kanssa. Alalinjoille tarvitaan otsikot, hakukoneoptimoidut kuvaukset sekä bannerit.

Tuotemerkkisivun alalinjan ohjausbanneri:

  • Sijoitetaan tuotemerkkisivun pääsivulle ohjaukseksi alalinjaan
  • Koko: 780 x 680 px
  • Tiedostokoko 50 - 100 kt
  • Tiedostomuodot: jpg, png
  • Nimeä muodossa: tuotemerkki_alalinja_ohjaus_vuosi esim. weleda_cactus_ohjaus_2022.png
  • Kuvan vaatimukset: kuvassa on hyvä olla kategoriaa kuvaava tuoteryhmäkuva tai vastaava
  • Jos alalinjan bannereissa on tuotteita, ne pitää olla samassa linjassa vaakatasossa
  • Kaikki alalinjojen kuvat yhteneväisellä tyylillä, esim. tuotteet valkoisella taustalla.

Tuotemerkin alalinjan banneri:

Sijoitetaan tuotemerkin alalinjan sivulle pääbanneriksi.

Desktop:

  • Koko: 1800 x 640 px
  • Tiedostokoko max 200 kt
  • Tiedostomuoto: jpg, png
  • Päätelaitteita: desktop/mobiili
  • Nimeä muodossa: tuotemerkki_alalinja_banneri_paatelaite_vuosi esim. weleda_cactus_banneri_desktop_2022.png

Mobiili:

  • Koko: 780 x 680 px
  • Tiedostokoko max 100 kt
  • Tiedostomuodot: jpg, png
  • Päätelaitteita: desktop/mobiili
  • Nimeä muodossa: tuotemerkki_alalinja_banneri_paatelaite_vuosi esim. weleda_cactus_banneri_mobiili_2022.png

Bränditeksti

Kuvaileva ja kaupallinen, SEO-optimoitu teksti. Brändisivun hakukoneoptimoidun bränditekstin avulla parannat brändin näkyvyyttä hakukoneissa sekä verkkokaupassa. Bränditekstin laadinnassa tulee huomioida lainsäädännön ja viranomaisten asettamat vaatimukset, joten varmistuttehan toimittamienne tekstien ja muiden materiaalien lainmukaisuudesta ja vaatimustenmukaisuudesta. Lääkkeiden bränditeksti ei saa houkutella tarpeettomaan lääkkeiden käyttöön. Elintarvikkeiden ja ravintolisien bränditeksteissä mainittujen terveysväitteiden tulee olla Euroopan elintarviketurvallisuusviranomaisen EFSAn hyväksymiä. Bränditekstin tulee täyttää kyseisten tuotteiden kuluttajamainonnalle asetetut vaatimukset ja määräykset eivätkä ne saa olla harhaanjohtavia. 

  • Merkkimäärä: min 300 max 600
  • Sisältö: hakukoneoptimoitu ja kaupallinen teksti, jossa kiteytyy brändin ideologia ja tuotetarjooma
  • Yliopiston Apteekki voi hyväksyä bränditekstin sellaisenaan, muokata sitä tai olla julkaisematta sitä.