Supervoimia superfoodeista

Supervoimia superfoodeista

Tiia Hietalaa, 31, kiinnostaa, mitkä superfoodit sopivat liikunnalliselle ja kiireiselle naiselle. Egon asiantuntija auttaa. Pankin asiakaspalvelutehtävissä työskentelevä helsinkiläinen Tiia on 6-vuotiaan Isabellan yksinhuoltaja. Hän harrastaa aktiivisesti brasilialaista zouk-tanssia sekä joogaa ja käy ryhmäliikuntatunneilla. 

Lisää energiaa arkihässäkkään

Ravinteikas ruoka ja terveet elämäntavat ovat Tiialle tärkeitä, ja siksi hän on pitkään ollut kiinnostunut superfoodeista. Kotoa löytyy jo muutamia luottotuotteita. Yksi suosikeista on maca, jota Tiia lisää puurojen ja pirtelöiden joukkoon, sillä se parantaa kestävyyttä treenien aikana.

Egon asiantuntijalta Tiia toivoi kuulevansa lisää vinkkejä superfood­valikoimansa laajentamiseen ja tuotteiden käyttöön. Personal trainer Johanna Korhonen Jumbon myymälästä jututti Tiiaa ensin tämän arjen sujumisesta ja rutiineista.

Tiian kassiin päätyi neljä hyvää tuotetta, jotka parantavat vastustuskykyä, lisäävät energisyyttä, hellivät vatsaa ja monipuolistavat välipaloja. Ensimmäinen kerta Egon myymälässä yllätti Tiian iloisesti. Kaikki tarpeellinen löytyi samalla reissulla.

1. Chia-siemenistä proteiinia

Proteiinipitoinen chia on tärkein lisä urheilullisen Tiian ruokavalioon. Kalsiumia, hyviä rasvahappoja ja magnesiumia sisältävät siemenet liotetaan ensin veteen. Hyytelö toimii smoothien tai raakapuuron pohjana.

2. MCT-öljystä pitkäkestoista energiaa

Treenipäivinä puhtia pitää riittää koko päiväksi. Sitä antaa keskipitkäketjuisia rasvahappoja sisältävä MCT-öljy. Öljy on neutraalin makuista, joten Tiia voi lorauttaa sitä vaikka salaatin päälle tai kahvin sekaan.

3. Pakurikahvista piristystä aamuun

Ikivanhana rohtona ja vastustuskyvyn lisääjänä tunnetusta pakurikäävästä syntyy hyvää kahvia. Se sopii vähähappoisuutensa ansiosta myös monille herkkävatsaisille. Pakurikahvi keitetään tavallisen suodatinkahvin tapaan.

4. Psylliumista lisää kuitua

Tiian vatsa kenkkuilee toisinaan. Ratkaisuksi Johanna suosittelee psylliumia. Se on miedolta maistuva, vatsaystävällinen kuitulisä, jonka voi sekoittaa puuron tai jogurtin sekaan.


Lue lisää

Minä ja hyvinvointi: Anni Kravi

Minä ja hyvinvointi: Anni Kravi

Helsinkiläinen ruokayrittäjä Anni Kravi tunnetaan smoothie bowl -kuvistaan, joilla on instagramissa yli 50 000 seuraajaa. Katso Annin vinkit terveelliseen ruokaan ja hyvinvointiin!

Lue lisää
Näin teet helpon proteiinismoothien

Näin teet helpon proteiinismoothien

Herkullinen proteiinismoothie sopii erityisesti liikkujan välipalajuomaksi ennen treenejä sekä tuomaan energiaa työpäivän jälkeen. Tee itse raikas smoothie josta saat puhtia, mutta et ähkyä!

Lue lisää
Viisi nopeaa ja terveellistä välipalaa arkeen

Viisi nopeaa ja terveellistä välipalaa arkeen

Jotta arkesi olisi vähän helpompaa, personal trainer Johanna Korhonen poimi Egon valikoimasta viisi kätevää ja helposti mukana kulkevaa välipalatuotetta!

Lue lisää

Teemat