Osaava ja ystävällinen henkilökunta on Yliopiston Apteekin toiminnan kivijalka 

Henkilökunnasta huolehtiminen on Yliopiston Apteekissa tärkeää. Henkilökunnan hyvinvointiin vaikutetaan esimiestyön kehittämisellä, henkilökunnan kouluttamisella, työtyytyväisyyden jatkuvalla arvioinnilla ja huolehtimalla siitä, että henkilökuntaa on riittävästi.

Yliopiston Apteekissa farmaseutit vastaavat asiakaspalvelusta sekä apteekin reseptipalvelussa että palveluvalinnassa. Suurin osa farmaseuteista työskentelee asiakaspalvelussa. Yliopiston Apteekin puhelimitse tapahtuvasta asiakaspalvelusta vastaavat pääasiassa Tietopalveluiden farmaseutit, jotka työskentelevät puhelinpalvelun lisäksi myös apteekissa. Farmaseutin tutkinnon voi suorittaa Helsingin ja Kuopion yliopistoissa sekä Åbo Akademissa.

Yliopiston Apteekissa tekninen henkilökunta vastaa kaikista niistä töistä, jotka eivät edellytä farmaseuttista ammattitaitoa. Tekninen henkilökunta vastaa apteekin reseptipalvelun lääkekeräilystä, kassapalvelusta ja palveluvalinnan hyllyjen ylläpidosta. Lisäksi tekninen henkilökunta vastaa apteekin tilauksista ja useissa toimipisteissä myös työvuorojen suunnittelusta ja laskutuksesta.

Yliopiston Apteekin proviisorit työskentelevät asiantuntijatehtävissä tai esimiestehtävissä. Asiakaspalvelupäälliköt toimivat apteekin esimiehinä vastaten asiakaspalvelun johtamisesta apteekinhoitajan tukena. Myös apteekinhoitajat ovat koulutukseltaan proviisoreita. Kaikki apteekin proviisorit ovat mukana asiakaspalvelutyössä. Proviisorin tutkinnon voi suorittaa Helsingin ja Kuopion yliopistoissa.